Η Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας,
διοργάνωσε τελικά συνέδρια παρουσίασης των παραδοτέων του έργου «Μαθαίνω ελληνικά
στο νηπιαγωγείο: Υποστήριξη νηπιαγωγών και Υ.Τ.Χ.», στις 16 και 17 Σεπτεμβρίου 2024, σε
Λευκωσία και Λεμεσό, αντίστοιχα.
Στα δύο συνέδρια, τα οποία έλαβαν χώρα στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (Λευκωσία) και στο
Πανεπιστήμιο Frederick (Λεμεσός), παρακολούθησαν συνολικά 310 εκπαιδευτικοί. Στα
συνέδρια παρουσιάστηκαν από την ομάδα υλοποίησης του έργου τα παραδοτέα: 20
εικονογραφημένες ιστορίες, οι οποίες συνοδεύονται από βίντεο κινουμένων σχεδίων των
περιλήψεών τους σε εννιά γλώσσες, 20 τραγούδια (ένα για την κάθε ιστορία), αφήγηση της
κάθε ιστορίας σε ηχητικό αρχείο, εφαρμογή εκμάθησης λεξιλογίου, διαδραστικές κάρτες,
οδηγοί αξιοποίησης υλικού, οδηγοί γονέων/κηδεμόνων σε εννιά γλώσσες, μεταφρασμένα
ηχητικά αρχεία υποδοχής των παιδιών και γνωστικών αντικειμένων. Στη συνέχεια, έγιναν
κεντρικές ομιλίες από τη Δρα Νάνσια Κυριάκου, Λέκτορα στο Πανεπιστήμιο Frederick και τη
Δρα Μαρία Μητσιάκη, Αναπλ. Καθηγήτρια στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, οι οποίες
ανέλυσαν τη θεωρητική βάση δημιουργίας του συγκεκριμένου υλικού. Τα συνέδρια ξεκινούσαν
με αφήγηση μιας από τις ιστορίες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του έργου και ενός από τα
τραγούδια που τις συνοδεύουν, από τους ηθοποιούς Ελένη Σιδερά και Αλέξανδρο Παρίση και
τον μουσικό και συνθέτη των τραγουδιών, Γεράσιμο Παπαδόπουλο.
Χαιρετισμό στο συνέδριο απηύθυνε ο Προϊστάμενος της Μονάδας Ευρωπαϊκών Ταμείων του
Υπουργείου Εσωτερικών κύριος Κωνσταντίνος Κυπριανού και η Υπουργός Παιδείας,
Αθλητισμού και Νεολαίας Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου. Ο Προϊστάμενος της Μονάδας Ευρωπαϊκών
Ταμείων εστίασε στην προστιθέμενη αξία του έργου, καθώς και το πόσο απαραίτητο είναι για
την υποστήριξη των παιδιών και των νηπιαγωγών. Εξέφρασε, επίσης, τις ευχαριστίες του στην
Υπουργό και στη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης για τη βούλησή τους να συμμετέχουν σε
τέτοιου είδους δράσεις και ενέργειες που προωθούν την αλληλεπίδραση και την ενεργό
συμμετοχή των παιδιών υπηκόων τρίτων χωρών στην τοπική κοινωνία, δράσεις που θέτουν
γερές βάσεις για καταπολέμηση του αποκλεισμού και των διακρίσεων, καθώς συμβάλλουν
στην πρόοδο και στον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας γενικότερα, μιας κοινωνίας απαλλαγμένης
από την ξενοφοβία και που θα καταπολεμά τις ρατσιστικές συμπεριφορές.
Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, στον χαιρετισμό της ανέφερε ότι το έργο αυτό
εντάσσεται στις δράσεις του Υπουργείου, για την ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική
βιογραφία στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, στη βάση του σχετικού Κειμένου Πολιτικής.
Αναφέρθηκε, επίσης, στο ότι η πρωτοτυπία του υλικού που δημιουργήθηκε είναι ότι
απευθύνεται σε όλα τα παιδιά της γενικής τάξης του νηπιαγωγείου. Δεδομένου ότι η
πολύγλωσση τάξη συνίσταται από τη συμφοίτηση των αναδυόμενων δί-/πολύγλωσσων
παιδιών, τα οποία μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα, με τα παιδιά που αποτελούν
φυσικούς ομιλητές και φυσικές ομιλήτριες των ελληνικών, προσφέρονται με αυτόν τον τρόπο
τα απαραίτητα στηρίγματα για ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στα γνωστικά αντικείμενα,
χωρίς να μειώνεται η απαιτητικότητα της κάθε εργασίας. Τέλος, ευχαρίστησε τη Μονάδα
Ευρωπαϊκών Ταμείων για την εξαιρετική συνεργασία και βοήθεια προς το Υπουργείο, τη
Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης για τον συντονισμό του έργου, τις Επιθεωρήτριες
Προδημοτικής Εκπαίδευσης για τη στενή συνεργασία με την ομάδα υλοποίησης του έργου,
καθώς και τους/τις εκπαιδευτικούς για την παρουσία τους στα συνέδρια, κάτι που αποδεικνύει
για άλλη μια φορά τη διαρκή έγνοια τους για επαγγελματική ανάπτυξη και μάθηση.
Λεπτομέρειες για το έργο το οποίο ολοκληρώνεται στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, παρουσιάζονται
στο βίντεο που δημιουργήθηκε, στον σύνδεσμο https://sch.cy/maelnip-video. Επιπρόσθετα,
όλα τα παραδοτέα του έργου, έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα https://maelnip.schools.ac.cy.